خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی کتاب : درس‌های فروید برای زندگی

معرفی کتاب : درس‌های فروید برای زندگی

‌معرفی کتاب : درس‌های فروید برای زندگی


نویسنده: برت کار

ترجمه: صالح نجفی

انتشارات: نشر هنوز – چاپ دوم – ۱۳۹۴


«کسی‌که نخستین‌بار به‌جای تیغ‌کشیدن به‌روی دشمن به‌او دشنام داد بنیاد‌گذار تمدن انسانی بود. بدین‌سان بود که کلمات جایگزین اعمال شدند و در بعضی اوضاع و احوال (مثلا به‌هنگام اعتراف) کلمات یگانه جایگزین اعمال‌اند.»

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

«زیگموند فروید»


کتاب «درس‌های فروید برای زندگی» کتابی است برای کسانی که می‌خواهند به‌طور خلاصه با بعضی از مهم‌ترین اندیشه‌های «زیگموند فروید» آشنا شوند و درواقع دریچه‌ای است، برای ورود به دنیای روان‌کاوی از دید بنیان‌گذارش. این کتاب توسط پروفسور «برت کار» (Brett Kahr) درمان‌گر و عضو هیئت امنای موزه فروید، نوشته‌ شده‌است.


هرچند که به فروید و نظریه‌های او در حال‌حاضر نقدها و ایرادات فراوانی وارداست، اما علم روان‌شناسی پیشرفت و شکوفایی خود را همچنان مدیون افکار انقلابی و بنیادین فروید در مورد روان انسان است و به‌مانند تمامی اندیشه‌ها، بر شانه‌های پیشینیان خود تکیه زده‌است.


شاید بتوان گفت مهم‌ترین کار فروید ایجاد سبکی جدید در روش درمان بیماران روانی بود که تا آن‌زمان جدی گرفته نشده‌بودند.


در همین راستا مطالبی‌که از متن همین کتاب برگرفته‌ام را نقل می‌کنم:


«فروید درمانی را طرح‌ریزی کرد که الگوی برخورد با بیماران روانی را از بیخ و بن تغییرداد. او از بیمارانش دعوت‌کرد تا آسوده روی مبلی که در اتاق معاینهٔ سرّی و باسلیقه‌اش گذاشته‌بود، دراز بکشند و به‌ایشان فرصت می‌داد تا بی‌وقفه حرف‌بزنند و رازهایشان را فاش‌سازند می‌توان گفت او بهترین ویژگی‌های علوم پزشکی و بهترین ویژگی‌های آیین اعتراف در «مذهب کاتولیک» را برگرفت و با آمیختن آن‌ها صورتی از درمان آفرید.


فروید برخلاف دیگر پزشکان زمانه خود که به شیوه‌ای اشراف‌منشانه پزشکی می‌کردند و همواره بالاپوش سفید آزمایشگاه به‌تن می‌‌‌کردند، این جامه سنتی را کنار گذاشت و به جایش کت و شلوار و جلیقه ساده برگزید. و باز برخلاف همکارانش پشت میز کارش نمی‌نشست، بلکه بر صندلی‌ای جای می‌گرفت که کنار مبلی قرارداشت که بیمارش برآن دراز کشیده‌بود.


از خیلی جهات، او دگرگونی عظیمی در سرشت روابط انسانی پدیدآورد و اولویت را به زندگی خصوصی، همدردی، غم‌خواری و رواداری داد.»


در پایان باید به ترجمه ساده و روان مترجم توانمند «صالح نجفی» اشاره کرد که خواندن این کتاب را دلنشین‌تر می‌سازد.


علی محمدی - دانشجوی دکتری روان‌شناسی



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده