دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» مادر-صلح-آرامش

مادر-صلح-آرامش

مادر-صلح-آرامش


خانم «کارو دو بوآ» (Caro Du Bois) در سال ۱۹۰۳ از پدر و مادری سوییسی در آمریکا متولدشد.

او در ۱۹۲۸ در رشته تاریخ از دانشگاه کلمبیا کارشناسی ارشد گرفت و در سال ۱۹۳۲ در رشته «انسان شناسی» (Anthropology) از دانشگاه کالیفرنیا دکترا گرفت.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

«کارو دو بوآ» از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۳۹ به جزیره آلور (Alor) در شرق اندونزی سفر کرد و همراه با دستیارانش به بررسی شخصیت مردم قبایل آلور پرداخت.

«کارو دو بوآ» متوجه شد که مردم بعضی قبایل شکاک، ستیزه جو، حسود و مستعد تندخویی و طغیان احساسی هستند. آنها نسبت به جهان پیرامون و اهداف اجتماعی بی علاقه و لاابالی هستند، به زبان دیگر خودمحورند و «اجتماعی شدن» (Socialization) در آنها اتفاق نیافتاده است. گروه پژوهشی «کارو دو بوآ» به این نتیجه رسیدند که ریشه این تیپ شخصیتی در این قبایل به «سازمان کار» قبایل مذکور برمیگردد. دراین قبایل زنان عهده دار کشاورزی هستند و هرروز در مزارع کار میکنند؛ درحالیکه مردان عهده دار امور تجاری مثل تجارت خوک، ناقوس و دهل هستند. بنابراین «سازمان کار» اقتضا میکند که زنان دو هفته پس از تولد نوزاد به کار بیرون از خانه برگردند و نوزاد را نزد پدر، پدربزرگ یا خواهر و برادر بزرگتر بگذارند.

«کارو دو بوآ» اعتقاد داشت محرومیت طولانی از حضور و نوازش مادر و شیر مادر باعث میشود نوزاد دچار «اضطراب بنیادین» (Basic Mistrust) شود و این اضطراب ریشه خصومت، بدبینی و خودمحوری میشود.

«رونالد روهنر» (Ronald Rohner) انسان شناس آمریکایی دیگری است که تحصیلات خود را از رشته روانشناسی شروع کرد و سپس دکترای خود را در روانشناسی با گرایش انسان شناسی در سال ۱۹۶۴ از دانشگاه استانفورد اخذکرد.

«رونالد روهنر» در سال ۱۹۷۵ در پژوهش گسترده ای یک صد و یک جامعه را از حیث شدت خصومت و دشمنی مورد مطالعه قرارداد و بر اساس این مطالعه تئوری خود را در مورد علت خصومت و ستیزه جویی بیان کرد.

تئوری روهنر را میتوانیم «نظریه پذیرش – طرد والدین» (Parental Acceptance-Rejection theory) ترجمه کنیم. روهنر اعتقاد دارد که اشتغال بیش از حد والدین و کمبودن ساعت فراغت آنها باعث میشود آنها خسته باشند و حوصله پرستاری و بازیکردن با بچه شان را نداشته باشند. از نظر روهنر جوامع دچار بی ثباتی اقتصادی بیشتر این الگو را دارند. بچه ها در چنین جوامعی «فراموش شده» (Neglected) میشوند.


دکتر محمد رضا سرگلزایی

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده