خرید از سراسر دنیا


» تفاوت کوچینگ و مشاوره

تفاوت کوچینگ و مشاوره


تفاوت مشاوره و

کوچینگ همان تفاوت

ضرب المثل

ماهی دادن به مرد و

آموزش ماهیگیری است.



تفاوت کوچینگ و مشاوره

تفاوت مشاوره و کوچینگ همان تفاوت ضرب المثل

ماهی دادن به مرد و آموزش ماهیگیری است.

یک کوچ ممکن است پاسخ مستقیمی به مشکلاتی که شما به عنوان یک رهبر کسب و کار با آن مواجه هستید ارائه نکند، اما کوچینگ به شما کمک می کند مهارت هایی را برای دستیابی به پاسخ های خود در آینده توسعه دهید. یک مشاور به شما پاسخ هایی برای مشکلات خاص می دهد و به شما کمک می کند بر موانع کاملاً تعریف شده غلبه کنید.

کوچینگ و مشاوره هر دو جایگاهی در شرکت دارند. با این حال، آنها برای رفع نیازهای مختلف طراحی شده اند.

تفاوت های مرتبط با منبع تخصص

تفاوت های ناشی از ماهیت راه حل ها


کوچینگ راهنمایی می کند. مشاوره به شما دستورالعمل می دهد.

بین ارائه آموزش و آموزش تفاوت وجود دارد.

یک کوچ به شما می گوید که چگونه در ورزش انتخابی خود بهتر شوید، اما او همچنین شما را در مسیر پیشرفت شما همراهی می کند، بازی شما را هدایت می کند و مهارت های شما را در طول مسیر بهبود می بخشد.

یک مشاور به احتمال زیاد به شما در مورد نحوه پرتاب زمین یا تاب دادن چوب گلف آموزش می دهد، بنابراین به شما کمک می کند تا با کارایی مطلوب به یک هدف خاص برسید.


کوچینگ توانایی بلند مدت ایجاد می کند. مشاوره یک مشکل را حل می کند. 

یک کوچ توانایی ایجاد می کند. در معادله کوچینگ، تخصص از شخص مراجع می آید نه کوچ. هدف یک متخصص کوچینگ توسعه رهبری و مدیریت، کشف توسعه قابلیت هایی است که می توانید از آنها برای رسیدگی به طیف وسیعی از مشکلات در آینده استفاده کنید.

از سوی دیگر، مشاوره منحصراً بر حل مسئله متمرکز است. روش ها و فرآیندها را آموزش می دهد. یک مشاور متخصص، تخصصی را برای کمک به شما برای غلبه بر یک مانع به همراه می آورد. هنگامی که رهبر/سازمان به این هدف کاملاً تعریف شده و محدود دست یافت، کار مشاور انجام شده است.


کوچینگ به شما آموزش می دهد که مشکلات را بشناسید و راه حل پیدا کنید. مشاوره شما را در انجام یک کار خاص راهنمایی می کند. 

کوچینگ به فرد آموزش می دهد تا حقیقت را به تنهایی استخراج کند. رهبران و مدیران آموزش دیده یک سری استراتژی را یاد می گیرند که به آنها کمک می کند از نقاط قوت خود نهایت استفاده را ببرند و در عین حال تأثیر ضعف های خود را به حداقل برسانند. رهبران و مدیران با کوچینگ استثنایی می توانند چنین استراتژی هایی را بدون کمک خارجی انجام دهند.

مشاوره بر ابزارهای خاصی برای کمک به رهبران، مدیران و سازمان ها برای دستیابی به یک هدف خاص و حرکت رو به جلو تمرکز می کند.


کوچینگ باعث رشد و انگیزه درونی می شود. مشاوره بر کمک های خارجی متمرکز است. 

اگرچه مشاوره می تواند به رشد کمک کند، کوچینگ رویکردی ارگانیک تر و پایدارتر برای پیشرفت را ترویج می کند. تخصص بیرونی تحت شرایط خاص می تواند ارزشمند و حیاتی باشد، اما کوچینگ ، تخصص درونی ایجاد می کند و با ارائه شفافیت طولانی مدت و توانایی مقابله با مشکلاتی که هنوز ظاهر نشده اند ، به رشد ارگانیک دامن می زند.


مشاوره یک اجرا است و کوچینگ یک اکتشاف 


اکتشاف منبع رشد

ارگانیک و پایدار است


یک مشاور فرصت ها را تجزیه و تحلیل می کند و گزینه های روشنی را بر اساس تخصص خود همراه با مجموعه ای از دستورالعمل ها ارائه می دهد که منجر به اجرا می شود.


کوچ یک شریک است و مشاور یک مرجع


رابطه کوچینگ یک رابطه برابر است. کوچ مراجع را به عنوان فردی راهنمایی می کند که ممکن است تخصص بهتری در موضوع نداشته باشد اما می تواند دیدگاه ها و راه های جدیدی را برای رسیدگی به کارها برای کارآموز باز کند. .

از سوی دیگر، یک مشاور از یک موقعیت  اقتدار کمک می کند و به مشتریان کمک می کند تا با تخصص خاص نقطه ای و تمرکز لیزری روی مشکل مورد نظر به پیشرفت هایی دست یابند.


نتیجه نهایی: هر دو ارزشمند هستند. 

مدیران باید تفاوت های بین کوچینگ و مشاوره را درک کنند تا بدانند آیا سازمان آنها می تواند بیشترین بهره را از خدمات یک کوچ یا مشاور ببرد.


Be Effective ...

Amir Mortezaeifar

Executive & High-Performance Coach

Professional Certified Coach (PCC)

ICF - Credentialed


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده