خرید از سراسر دنیا


» مسابقه را تمام کنید نه فقط شروع کنید!

مسابقه را تمام کنید نه فقط شروع کنید!

هرگز تسلیم نشو


المپیک 1968 در مسابقه دوی ماراتن بعد از حدود 2 ساعت، نفر اول از خط پایان گذشت و نفرات دیگه هم پشت سر هم از خط عبور میکردن و بلندگوی استادیوم اسامی برندگان رو به ترتیب میخوند.

 

به نظر میومد که آخرین نفر هم از خط رد شده و مسئولین برگزاری مسابقه میرفتن تا علائم مربوط به مسابقه و خط پایان رو جمع کنن؛ تماشاچی ها هم کم کم داشتن استادیوم رو ترک میکردن که بلندگوی استادیوم به داوران اعلام میکنه هنوز یک نفر دیگه مونده!

 

اسم اون شخص جان‌ استفن‌ آکواری بود.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

استفن اکواری دونده سابق ماراتن، نماینده تانزانیا در ماراتن در بازی های المپیک تابستانی 1968 در مکزیکو سیتی بود


پای راست جان‌ استفن‌ آکواری در فاصله‌ی 20 کیلومتری خط پایان آسیب میبینه و مجبور میشه اون رو بانداژ کنه، اما از مسابقه انصراف نمیده و به تلاش برای رسیدن ادامه میده. نفس نفس میزد و احساس درد رو میشد توی صورتش دید اما دست نمیکشید.گاهی متوقف میشد و بعد از چند دقیقه دوباره راه می‌افتاد.

 


بعد از گذشت 3 ساعت و 25 دقیقه، لنگ لنگان و با صورتی به شدت خسته وارد استادیومی میشه که تماشاچی هاش فقط برای رسیدن اون منتظر مونده بودن.

با ورودش به استادیوم جمعیت از جا بلند میشن و به شدت تشویقش میکنن.بعد از عبورش از خط پایان خبرنگاران به سمتش هجوم میبرن و جان‌ استفن‌ آکواری معروف ترین آدمی میشه که توی یه مسابقه آخر شده!

 

اون در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود، چرا با اون وضع و در حالی که نفر آخر بودی از ادامه مسابقه منصرف نشدی؟ فقط گفت: برای شما قابل درک نیست! و بعد در برابر اصرار خبرنگار ادامه داد: مردم کشورم من رو 5000 مایل تا مکزیکوسیتی نفرستادن که فقط مسابقه رو شروع کنم، من رو فرستادن که اون رو به پایان برسونم.


شاید ما اواسط راه باشیم؛ هدف ما این نبوده که فقط شروعش کنیم، هدفمون اینه که تمومش کنیم و داریم توی این مسیر حرکت میکنیم. شاید سرعتمون کم و زیاد بشه اما به تلاشمون ادامه میدیم و میرسیم.


میثم سلیمی



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده